laupäev, 25. märts 2017

tegelikult on see alanud

Aiahooaeg nimelt. Peaaegu, et sünkroonis kalendrikevadega. Olulised linnud kohal, esimene liblikas nähtud. Loomulikult kirju. ära mitte unistagi kuldest suvest, ikka ekstreemi, ikka ekstreemi. Kelts läinud. Ilmad pole just imelised. tiik on kord vähem, kord rohkem jääs. Paar päeva ulus selline tuul, et kui ma poleks mingit imelikku mütsi kogu aeg kõrvule kiskunud, oleksid kõrvad vast juba Peipsis. Ja aru ma ei saa kuidas inimestel mütsid peas püsivad. Jagage saladust 😏






























Kivilas kisuvad kõik asjad kivikujuliseks.
mustjas Mustikas














Arabis ´Balbino ` paneb kevadeti ikka imestama oma mustja tooniga













Et ma oma kivirike kausta suutsin talvel ära kaotada, siis tuleb neid usinasti uuesti pildistada.
Saxifraga x arendsii














Saxifraga trifurcata harkjas kivirik














minu kõige punasem on ´Happy `














Meeri naudib lihtsalt päikesepaistet ja seda, et ma jälle rohkem õues viibin













Krookustest on vaid üksikud õiekese välja ajanud. Imestan, et põhjaosariikides juba krookused nii uhkelt õitsevad. Mitu korda püüdsin lumikellukesi korralikult pilti saada aga sellist blogiväärilist ei õnnestunudki saada. 
pole seegi miski vääriline pilt aga Galanthus ´Wasp ` on ilusa pikliku õiega nimele kohaselt. Muidu nagu polekski lumikellukeste aega olnud. 












lõpuks õnnestus ka avatud õitega amuurikat kohata 😊













Üldiselt on aiaskäigud ikkagi veel sellised söösthaaramised. Enamus auru läheb sibulike ninade otsimisele. Ja nagu ikka, on sildid kadunud, kohti ei mäleta ja pidev paanika, et kõik on otsas, läbi,finito. Mõni jälle üllatab ka. 
Symplocarpus foetidus ameerika haisuvõhk on lõpuks otsustanud, et kui õige õitseks ka veidi. Loomulikult tundsin ennast nagu laps lelupoes. Hetkel selline.












On soetatud mõned seemned















Ja valmis on Järvselja nimekiri, Koosneb kolmest alajaotusest.
1. absoluutselt kindlasti on vaja
2. üldiselt on ka üsna hädasti vaja, eluliselt olulised
3. olulised aga mitte lausa eluliselt
Nüüd annan endale natuke aega, et nimekirju hõrendada ja siis vut-vut Järvselja poole teele.
Näputööga läheb keeruliseks, enam ei taha konks ega pintsel hästi käes püsida. aga nii palju ikka veel aega antakse, et poolikud saaks ära lõpetatud.

Ilusat aiahooaega kõigile endataolistele ja muudele.

Hepatica transsylvanica ´Alba ´

13 kommentaari:

  1. Ilusat kevade algust ja et Järvseljal leiduks rohkelt eluliselt vajalikku ;)

    VastaKustuta
  2. Kevad astub. Kivirikud on toredad, mõnusad laigud. Arabis on kaugelt vaadates nagu mingi putukaliste kogunemispaik :) Loomad ka mõnulevad :)

    VastaKustuta
  3. Meil täna hommikul jälle maa külmunud ja katused valged, ei mingeid aedlemisi. Taimenimekirju mul õnneks pole ja mütsid ei püsi ka minul peas :)

    VastaKustuta
  4. Meie aialiigutused on ikka veel väga aeglased. Peale sadu on lehed ja muu sodi märjad või maa külge külmunud.
    Kõik Su värvilised laigud on väga hästi talvitunud ja ilusad, mida suuremad, seda paremini välja paistavad.
    Mina jõudsin juba eluliselt kõige vajalikumad soovid teele panna.
    Suvikute seemned üllatavad. Tuleme jaole :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Svikute seemneid ei ole küll mitte, hanerohi, nelgid ja aubrieeta, kellukas ja peened aedviljad. Aidi mais jättis mulle eelmisel aastal kustumatu mulje, proovin ka. Redis tahab külvamist kohe ja kiiresti.

      Kustuta
  5. Aedniku müts võiks olla nokaga (et päike silma ei paistaks) ja lõua alt kinni. See oleks ideaalis või nii. Aga tavalised mütsid ei seisa tõesti küürutades peas. Kevade suhtes ma ütleks, et nii ja naa. Meil kaunis krookus ja Gargari krookus küll õitsevad kuid amuuri adoonise õit pole veel lahtisena näinud. Toakurgi taimed on juba 20 cm pikad. Ilusat hooaega!:)

    VastaKustuta
  6. Kui vaja, et kindlalt midagi peas oleks, kasutan kitsast torusalli. Hea kaelaümbert pool pähe tõmmata ja vajadusel(kasvuhoones nt) uuesti alla kaela ümber tagasi lükata

    VastaKustuta
    Vastused
    1. ma olen vist eriline munapea, mul ei püsi torusall ka eriti peas, proovitud aga juurdlesin just enne, et kui teeks torusalli ja röövlimaski ristsugutise :D

      Kustuta
    2. Väga hea sallityyp, ma just lapse "kaelatoru" järgi õmblesin teisele lapsele ka. Endale peab sygavama ja kõvemast materjalist tegema, kui praegusi ilmu vaadata ;)

      Kustuta
  7. Eile, st pühapäeval, oleks vist iga müts peast läinud või siis koos aednikuga minema lennanud. Uskumatult tuuline!
    Kevadekuulutajad on Sul ilusad!

    VastaKustuta
  8. Kyll padjandid on võluvad.
    Ja töötava pererahva juures tshillida meeldib vist kyll kõigile koertele.
    Need kollased asjandused on kevadel absoluutselt eluvajalikud, mul ei olegi yhtegi amuuri ega muud adoonist, häbi kohe...
    Järvselja on unustamatu koht.

    VastaKustuta
  9. Mis peakatetesse puutub, siis on maailma rahvastel igasuguseid rättide pähe sidumise viise; mõnikord eestlased põlastavad rätiku sidumisviisi järgi inimesi. Aga sellest ei maksa välja teha... iseendaks jääda on siiski lihtne.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. ainuke peakate, mida ma olen suht edukalt kanda saanud ongi olnud rätik ja just sellisel viisil seotuna, mis teatud rahvusele omistet aga mul kaude ka seda verd sees :D peaks tõesti ühe toekama rätiku soetama

      Kustuta