esmaspäev, 15. august 2016

ära kunagi ütle mitte kunagi :)

Nii see august siis kappab, pool läbi. Õhk ja olemine on kuidagi teiseks muutunud aga enam-vähem igapäevased vihmasajud on endiselt kestmas. Täna oleks olnud ideaalne niitmise päev aga vot ei niitnud. Tihendasin liiliapeenart. Mitte liiliatega vaid nende jalul kasvajatega. Peaaegu olen ühele poole saamas. Ja MITTE KUNAGI pole ma tundnud nii suurt vajadust tervet aeda ümber tõsta või peaaegu tervet. 
POLEKS KUNAGI ARVANUD, et keset augustit kupatan Ülo lillenimekirjaga Juhani Puukooli aga 40 % soodukas !!! 12 soovitust sain kümme aga millised taimed. Prisked, suurtes pottides. Oli väärt ost :)
hostad ´Golden Waffels ` ja ´Raspberry Sundae `
astilbed ´Sugarberry `ja ´White Wings `
Athyriumid ´Burgundy Lace `ja ´Silver Falls `
Geranium renardii ´Philippe Vapelle `
Geranium cinereum ´Giudeppii `
Geranium x cantabrigiense ´St. Ola `
Primula florindae

Teadnuks ma kvaliteeti, oleks kaks korda nii palju tahtmud :D





Nii ma toimetan kui ilm laseb. Raamides on seemnest ja sigisibulaist kasvatet liiliatibud, et ära ei kaoks :) 












natuke teise peenraserva juures ka














Ma POLEKS KUNAGI  arvanud, et arbuus on nii hea pinnakattetaim :)
no ühe väikese viljakese leidsin ka, heh. Aga uueks hooajaks on ilus umbrohuvaba ogoroodinakast nagu varnast võtta.












Ma POLE KUNAGI  näinud enda aias 60 cm kõrgust Tagetest
Ega need seal kastis niisama kasva, neile olid nuikapsad varem seltsiks.













Vaatamata kavalale nipile till ümber kapsa külvata, pole mul KUNAGI  olnud nii ussitanud kapsaid :)
need on ikka nii pitsilised, et lähedalt ei tohi isegi näidata :D













POLEKS KUNAGI  tulnud selle peale, et isegi põlduba võib meie omapärasele kliimale alla vanduda. Aga õesti, nii veidrat ja niru oasaaki pole ma ka varem näinud.

Vaatamata sellele, et siilkübarad ja floksid ikka veel usinasti õitsevad, pildistasin vihmavahes hoopis teisi.
Eelmisel suvel jagas Helen mulle tumedat angervart Vincetoxicum nigrum
selline täitsa tore tegelane aga kuidas nii väikesest õiest nii suure vilja saab ?













käre kirelill Spigelia marilandica üritab siiski lõpuks õitsema minna. Ei teagi, äkki peaks sellele teise kasvukoha otsima paremaks edenemiseks ?











himaalaja jalgleht Podophyllum hexandrum muutub iga aastaga üha viljakamaks, ega ometi liiga viljakaks :) Peab seda vist veidi taltsutama hakkama aga praegu on selle viljad varjukas nii kenad ju vaadata.










Kui punase siumarja viljad hakkavad juba tumedaks muutuma ja varisevad, siis 
aasia siumari Actaea asiatica on tippvormis...














ja valge siumari Actaea pachypoda tippvormi jõudmas













Enam kui kuu olen nautinud jaapani ängelheina Thalictrum kiusianum õitsemist. Tõeliselt armas taimeke












Kaks päikeselisemat pilti ka :)
üks minu lemmikastreid amellaster A. amellus














suvi hakkab tasapisi koomale tõmbama, õun kasvab elupuus ja sügisheleenium säratab kulda :)












Ja KUNAGI  oli aeg kui ma igaühe, kes oleks väitnud, et ma hakkan aedlema, oleks laginal välja naernud. Nüüd on sellest saanud peaaegu, et terve mu elu. Õnneks veel peaaegu ja mitte täiesti :D

13 kommentaari:

  1. Tuttavad mõtted ja tunded. Kohati on kohe buldooserivajaduse tunne. Tagetesed on ühed asised lilled. Mul mõned laiutavad kasvumajas

    VastaKustuta
  2. Mulle meeldib august. Umbrohi ei pursku enam niimoodi maa seest välja nagu kolmel eelmisel kuul ja hea aeg hostade ritta säädmiseks kui vaja peaks minema. Lehevärvid, kõrgused-laiused kõik kenasti näha.

    VastaKustuta
  3. Peale maid on august vist järjekorras mu järgmine lemmik. Oma küllusega! Oma värvide, lõhnade, vormide ja pimedate öödega :D
    Peale tööpäeva küll on kurb, et juba kella 9 paiku tuleb tuppa sättima hakata (tahaks ju veel asjatada, kui ilm vähegi laseb). Aga need Sinu tunded on hästi tuttavad v.a see aedlemise teema. Ma vist olen terve elu teadnud, et näpud mullas on hea ja mõnus ning minu elus on sellel suur roll.

    VastaKustuta
  4. Augustis on värve ja on lopsakust,kahjuks ka sel aastal suurel hulgal vett!MITTE KUNAGI on mullegi väga tuttav tegelane!
    Õnneks on mul nii kiiet,et Juhani Puukooli 40 % soodukas on õnneks "Kahe silma vahele jäänud"aga taimed on tõesti ilusad.Arva ära,kes praegu just sinna kodukale kiikab?

    VastaKustuta
  5. Nii ilus amellaster! Ja mina veel kahtlesin, kas ikka tuua teda aeda ...

    VastaKustuta
  6. Mina pean tunnistama, et mul pole pikka aega olnud nii vähe tahtmist aias midagi teha kui sel suvel ja selle poolest on lausa õnnistus, et vahetpidamata sajab, ei teki süümepiinu vähemalt :)

    VastaKustuta
  7. No Sa oled ikka ülitubli, et sääraste ilmadega peenardes toimetada.
    Meil on veel niipalju istutada, et ma tõesti ei mõtle veel uute taimede soetamisele, kuigi kiusatus uurida seda kodukat on suur :D
    Algaks juba september kiiremini :)

    VastaKustuta
  8. Oleks mul peenardel niipalju haritud musta mulda ootamas, ostaks ma Juhanipuukooli tühjaks! Hinnad on tõesti soodsad pea kõigel! Mul on ühtkomateist välja vaadatud, kuid pean ennast hoolega piirama!
    Hosta 'Golden Waffels' leidis küll tee hostapeenrasse!

    VastaKustuta
  9. See ängelhein on tõesti munni. Kui ta sul liiga vohama peaks ghakkama, pea mind meeles, eks?

    VastaKustuta
  10. Ojaa, see KUNAGI!!!!! Tunneme teda küll. ;)
    Aga meie upume...

    VastaKustuta