teisipäev, 25. veebruar 2014

hosta, minu arm

Hostadest algas minu libisemine iluaiandusvõrku, lootusetult ja alatiseks. Hostad tulid, võitsid südame, jäävad ja saavad ka tulevikus tulema. Tasapisi aga järjepidevalt. Praegu isutavad väga suured ja tahan katsetada väga väikeseid pottides kasvatada ning talvitada. Minu peenarde mõõtude juures kipuvad väikesed ära kaduma teiste asjade vahele. Et enda elu lihtsamaks teha :D jagan mina hostad suurteks, keskmisteks ja väikesteks ja seda pisut meelevaldselt, nii nagu mulle visuaalselt tundub. On veel kiired ja aeglased. Kasvab mul neid nii täisvarjus kui täispäikses, minu liiv-savi ja savi-liiv mullad võimaldavad seda. Hostasid olen ma ilmselt ka kõige enam ümber tõstnud, ikka tundub, et siin pole hea ja muidugi kipuvad need ka täis kasvuhoogu saavutades üksteisele kukile. Olen aru saanud, et mida rohkem hostat torkida, seda kiiremini see kasvab. Suurepärane taim sõpradega jagamiseks ja vahetamiseks.
Fortune´i hosta Hosta fortunei
´Aureomarginata `











´Obscura `












Ka minu ainukest aiaga päranduseks saadud hostat on pakutud Fortune`i hostaks?













kääbushosta Hosta minor













lainjas hosta Hosta undulata
´Mediovariegata `












´Variegata `












ei tea, mis nimi













mägihosta Hosta montana
´Aureomarginata ` - kas ongi aeglane või pole tema kasvukoht kõige parem











sinihall hosta Hosta sieboldiana













süstjalehine hosta Hosta lancifolia













võsundhosta Hosta decorata













Päris keeruline on panna kokku hostade pildirida. Nende välimus muutub kasvuperioodi jooksul mõnikord päris palju, lisaks veel valguse ja mulla mõjud. Õiedki pole tähtsusetud. Üritan panna siia võimalikult iseloomulikud pildid. 
´Abiqua Moonbeam `












´Allegan Fog ` 












´American Halo `












´Anne ` (2013 rohevahetus)












´Aristocrat `












´Barbara Ann ` (2012)












´Betsy King ` on pisut invasiivne












´Big Daddy ` on kirjade järgi noorelt aeglasekasvuline, minu aias 2007 st aastast ja ikka veel uimerdab, kas noorus pole veel läbi?









´Blue Angel ` ei kuulu ka just nobedate kasvajate hulka











´Blue Mouse Ears ` - väike, armas ja tubli












´Brim Cup `












´Captain Kirk `












´Centre of Attention ` tundub üsnagi paljutõotav












´Cherish ` minu kõige väiksem aga tundub olema väga tubli (2013)











´Cherry Berry ` on üks neist, mida ühe pildiga lihtsalt ei saa edasi anda...











...peale õitsemist vaatamisväärsus omaette












´Chinese Sunrise ` peab kolima vähemvarjulisse kohta, siin on see lihtsalt üks roheline hosta











´Christmas Tree ` tahaks jälle täispäikesest varjulisemasse kohta aga on nii suur, et pole suutnud kolimist veel ette võtta










´Cliffords Forest Fire ` 












´Climax `












2013 aasta kaks parimat hostaostu :D on mõlemad vindiga
´Corkscrew `












´Curly Fries `












´Dancing in the Rain `












´Devon Green ` 
mulle tegelikult väga meeldivad sellised roheliste läikivate lehtedega sordid










´Dream Weaver ` (2013 rohevahetus)












´Dress Blues `












´Earth Angel `












´El Nino ` püsib endiselt toplistis, saab hakkama nii päikeses kui varjus











´Emerald Tiara `












´Fire Island ` 

´Fragrant Bouquet ` 












´Francee `












´Frances William ` 












´Frosted Dimples `












´Gold Standard ` on üks neist, mis päris palju oma välimust muudab kasvuperioodi jooksul











´Golden Tiara ` 












´Grand Marquee ` 












´Grand Master ` nobe paljuneja












´Great Expectation ` 












´Guachamole `












´Gypsy Rose ` (2013) viimaks ometi :D












 ´Halcyon `












´Hanky Panky ` (2012 sügis)












´High Society `












´Ice Age Trail ` (2012)












´Ice and Fire `












´Independence ` (2012)












´Invincible ` üks minu suuri lemmikuid












´June Feaver ` raheaukudega (2012)












´June ` hakkab kahe suure vahele kinni jääma












´Kabitan ` ?, mulle tundub, et siia peaks midagi nimesse veel lisanduma (2013 rohevahetus)











´Karin `sai 2012 sügisel kolitud aga tundub, et ebaõnnestunult ja peab uue koha leidma











´Krossa Regal `












´Lady Isobel Barnett ` (2013 rohevahetus)












´Lakeside Cha-Cha `












´Lakeside Dragonfly `












´Liberty ` on täielik lemmik, sellest võiksin palju pilte panna aga taltsutan ennast :D











´Little Caesar `












´Love Pat `












´Night Before Christmas `












nimetud ???
Neid on terve rida, mis pole vastanud sordinimele või hoopis nimetuna saadud
(saadud ´Kiwi Moon` nime all)

























(Jaanika seemik)












(nimeta Liina Jürisoo käest)












(pidi ´Ginko Craig ` olema)












(pidi salavalge H. hypoleuca olema )












´On Stage ` (2013 rohevahetus)












´One Man Trasure `  ei kiirusta kasvamisega












´Orange Marmalade `












´Oriana ` (2013 rohevahetus)












´Pandora´s Box ` on ka tillude hulka kuuluv aga pole enam kõige tillema staatuses











´Paradigm `












´Patriot `












´Paul´s Glory `












´Piedmont Gold ` (2013)












´Pilgrim `












´Prayng Hands `












´Queen Josephine `












´Rainforest Sunrise `












´Red October `












´Red Stepper ` no ei saanudki sellist pilti, kus oleks tema iseloomulikud punased leherootsud näha, on omasuguste seas kõige kiirema kasvuga (2012)










´Regal Splendor ` (2013) sai rahe käestnii kõvasti kolki, et polnud mida pildistada :(

´Remember Me `












´Reversed ` 2013 aasta sügisene rohevahetuse saak jäi potti talvituma, loodan, et ikka elus

´Revolution `












´Risky Business `












´Shade Fanfare `












´Sleeping Beauty ` (2013 rohevahetus)












´Spinners ` just koju jõudnud (2013)












´Split Milk `












´Stained Glass ` on ka üks suur lemmik












´Stiletto `












´Striptease `












´Sum and Substance `












´Sun Power `












´Tattoo ` (2013 rohevaahetus)












´Thunderbolt `












´Tokudama Flavocircinalis `












´T-Rex ´ peaks väga suureks kasvama (2012)












´Twilight `












´Unforgettable ` (2013)












´Whirl Wind `












´White Weather ` on tegelikult väga kummaline aretis ja suve teisel poolel täitsa mõttetu roheline











´Wide Brim `












´Wolverine `












´Yellow Polka Dot Bikini ` (2013)  no on alles nimi












Mõned hostad on ikka juba kogunenud ja kuni aias veel jätkub ruumi (kui ei jätku tuleb peenraid juurde teha ) saab edasi areneda.

13 kommentaari:

  1. Mul küsimus, kas siniste lehtedega (keskmise suurusega) hostad saavad täispäikeses hakkama? Olen mõelnud kolmemeetrise sinise rea peale juba aasta aega, äkki ei peaks!
    Kunagi käisin 'Great Expectation'-ist päevade kaupa mööda, iga kord vaatasin tema lehe keskmist rohelist osa. Lõpuks tõin ta ka selle rohelise pärast oma aeda. Mul aias liiga valge, ei teki sellist elavalt teravat mosaiiki, nii nagu varjutatud kasvuhoones oli. Sul paistab kah G.E. päevitavamist saavat. Selline lugu.

    VastaKustuta
  2. minul ongi enamus hostasid päikses, vari alles hakkab tekkima. hakkamasaamine sõltub pinnasest, kui pole kuiv ja kesine, siis enamus saavad. Halcyon, El Nino, High Society ja teised seda tüüpi st. nö kõvalehelised :) tasub selle 3m peale mõelda küll

    VastaKustuta
  3. Kas ma tohiks end tagasihoidlikult sõprade järjekorra tagumisele otsale sokutada...? Noh, et kui mu lemmikud kunagi (2-3-5-7jne aasta pärast näiteks) jagamist vajavad, siis...mulle meeldiks väga vihmastantsija, juuni ja keeristuul. Whirlwind'i imetlesin juba tööaias, aga ta oli veel liiga väike, et oleks saanud ka omale jupikest servast näpistada.

    VastaKustuta
  4. Hostad on üks aia olulisim osa. Minu vanimad puhmikud on viis suve aias olnud. Tõesti kummaline KUI erineva kasvukiirusega nad on...Mingil määral sõltub üht ja teist ka kasvukohast, kuid erilise aeglusega on silma hakanud Dream Weaver, On Stage, Frosted Dimples, Cherry Berry, Cypsy Rose, kuid Sum and Substance ja Cuacamole kasvasid nii kiiresti, et pidin neist loobuma, sest seda vohavat haljasmassi ei olnud enam kuskile panna. Mõnusalt kiiresti kasvavad ka minihosta, Blue Mouse Ears, Ginko Craig, aga nende juures on see pigem väärtus.:)

    VastaKustuta
  5. Köögikata, ma panin kirja ja Sa ei pea ootama x arv aastaid, muidugi eeldusel, et kõik nimetatud talve on üle elanud :D

    VastaKustuta
  6. Assa pagan, kus see oli nüüd paraad! :D
    Hostad meeldivad mullegi väga. Eriliselt sümpaatsed tunduvad kõik sinised-hallid.
    Lugesin muide hiljuti ühest inglise ajakirjast, et hostasid kasvatakse sageli üldlevinud väära arusaama kohaselt liigrammusas ja vähedreenivas mullas, mistõttu kasvavad nad liiga suureks ja lopsakaks (lehed õhukesed ja õrnad) ning on vastuvõtlikumad ka kahjuritele (teod-nälkjad). Õigem oleks keskmiselt viljakas ja hästidreeniv parasniiske muld. Selles isegi tundub mingi loogika.

    VastaKustuta
  7. Hostasid lihtsalt peab armastama. Ma ei julge enam mitu aastat ühtki hostakataloogi piiluda, sest mulle ei mahu mitte ÜKSKI hosta enam, kuigi isegi Sinu omasid vaadates teeb süda mitu jõnksu :)
    Sellel mägihostal `Aureomarginatal´ on Sul tõesti mingi hingevalu, mu meelest on ta üks kõige jõudsamalt kasvav kõrge hosta.

    VastaKustuta
  8. Tõelised kaunitarid ja neile paistab Sinu juures väga meeldivat. Mul on küll väga kuiv siin aga ei suutnud ka vastu panna ja katsetan ikka hostadega ka. Eks lähimad aastad näitavad, kuidas nad hakkama saavad.

    VastaKustuta
  9. No comments, ütleb Rohenäpp ja valab heldimuspisaraid....

    VastaKustuta
  10. Hostad meeldivad mullegi,kuid mul ei ole nende jaoks sobivat kohta.Mõni üksik on olemas,aga imetlen neid teiste aedades.
    Aga mu süda kuulub kindlalt iiristele,kuigi väikese koha on seal leidnud ka teised -roosid,rodod.Tundub,et ilma hortensiateta ka enam ei saa!

    VastaKustuta
  11. Ükskõik millist su postitust lugedes kipub kommentaariks vormuma vaid õhkamine, et miks see huvitav botaanikaaed ometi nii kaugel peab asuma. Hea, et piltide kaudugi piiluma pääseb. Rohelist ja lopsakat hostasuve!

    VastaKustuta
  12. Vôib vist öelda, et hostad olid peaaegu esimesed lilled minu aias, sest vanaemal kasvasid suured puhmad ja neist vanadest sai omale ka toodud, mina nende nimesid täpselt ei tea, aga eks asjatundjad neid esimesi vanakesi tunnevad hästi. Tänu Sinu pôhjalikule ülevaatele sain üllatusega teada, et mul on ka rohkem kui viis hostat, sest päris mitmed nimed ja næod olid tuttavad ja seda tänu aiasôpradele, kes on neid lahkelt jaganud

    VastaKustuta