esmaspäev, 25. august 2014

august kihutab septembrisse juulisabad taga II

Eile peale armsate külaliste lahkumist istutasin kui hull aga täna ikka kripeldab, vähe sai. Maha said ainult need taimed millega oli kriitiline ja paar asja peale. Seega siis aediirised ja mitu ruutmeetrit padjandtaimi, üks lätlasest puu ja üks põõsas :D Tõenäoliselt leian ma ennast peagi aiast, sest tugevamate sajuhoogude vahele tundub jääma ka selliseid seenevihma kohti.
Selle aasta imelik talv on kuidagi kummaliselt mõjunud käokingadele. Kõik on madalamad kui tavaliselt aga eriti drastiline on 1 meetrine sinine käoking Aconitum napellus













ega Stoerki käoking A. x cammarum ka just kõrgem pole. 









Hemsley käoking A. hemsleyanum on enam-vähem 












Augustikuistest sabataimedest olid tegijad
harilik kukesaba Lythrum salicaria , õigupoolest on see tegija juba juuli keskpaigast ja ikka veel ilus, selline tõeliselt kauakestev










hürkaania tarinõges Teucrium hyrcanicum on küll pisut pirtsakas ja vahel kaob osa ära aga kui lasta sel ennast ikka natuke külvata, siis ilma ei jää

virgiinia männasmailane Ceronicastrum virginicum on igavesti ugke ja väärib kohe mitut pilti :)
































Sabadike alla läheb ka punanupp Sanguisorba ´Lilac Squirrel `

sellel on igavesti vahva algus
























karvane raudürt Verbena stricta on ju ka tegelikult vist sabataim :D











Ja alles nüüd õitsemist alustav virgiinia tonditupik Physostegia virginiana ´Vivid `













Kaktused mühavad kiviktaimlas kasvada, neile see suvi vist meeldib.
habras viigikaktus Opuntia fragilis ´...Dickenson `












liik












Opuntia ´Freiberg `












maadjas viigikaktus O. compressa, alles need olid tillukesed ja nüüd... istutasin veel kaheksa kaktusetitte :)










Kiviktaimlas rõõmustab sinisega silma lamedalehine ogaputk Eryngium planum ´Blue Hobbit `














Esimest korda läks õitsema villtatar Eriogonum allenii



























Suures peenras oli augusti alguses tõeline õitemöll, praeguseks on päevaliiliad seal lõpetamas ja aed-leeklilledestki vaid mõned veel ilusad


























Teine juulisaba

Päevaliiliad Hemerocallis olid sel aastal kuidagi eriti ilusad, suurte õitega ja väga õierohked. Paraku liiga palju päikest segas pidevalt pildistamist ja nii ongi väga vähe seda ilu sel moel jäädvustunud, et sünniks ka teistega jagada.
Selle tihniku ma harvendan veel sügisel ära ja kümmekond või enamgi kolivad tahapoole kuivmüüri rea peale. Seal tundub neile meeldivat ja kui need nii kenasti üksteise kõrvale panna, et umbrohi sinna ei pääse ja kahelt poolt saab niita, saab sellest üks tore rida. 
Ämblikud mulle täitsa meeldivad. Neid võiks ikka paar tükki aastas soetada, eriti kui netiavarustes surfates veel sellistest üliämblikest pilte vaadata. Ikkagi  kiiksuga värk.
`Red Suspender `

























Selle sordiga juhtus nii, nagu vahel juhtub, et saab topelt. Õied erinevad pisut üksteisest, on see nüüd pinnasest või taime vanusest sõltuv ? või...
eelmisel aastal istutatud ´Dancing Summerbird `












selle aasta ´Dancing Summerbird `












Sel aastal ostsin veel
´De Colores `












´Roger Ground `












Täitsa võimalik, et ma olen imelik :) aga mulle meeldib endiselt väga ruuge päevaliilia Hemerocallis fulva , korralik kõrge lill.













selle sort ´Kwanso ` pole mitte niivõrd ilus kui lustiline











see pidi olema ´Bela Lugosi `, päeval ja täispäikeses on pilt ikka erakordselt heleda õie tekitanud, natuuris oli sel aastal küll õis peaaegu seda nägu, et seda ikkagi õigeks sordiks pidama hakata, mõne asja saab selgeks vahest ainult siis kui kindlalt õige õis kõrvale oleks panna :) esialgu jääb ikkagi nimetuks

















´Burning Daylight `











minu meelest nii tore pilt elust aias, nii nagu see tegelikult on - korjamata õitsenud õied, üks kahe silma  vahele jäänud nõges ja säravad õied õhtupäikeses :)









Madalad sordid on toredad.
´Louisa Maneles `












´Mini Pearl `












eelmisel aastal mind ära võlunud ´Little Carpet `












´Lacy Doily ` on ka pigem madal ja väga õiterohke, see jälle võlus minu aiakülalised sel aastal ära



´Ice Carnival ` õitses esimest korda, aias juba vist neli aastat, paistab olema sordiehtne küll ja rahuldab minu ilumeelt täiel määral :)










´James Marsh ` on ikka tõeliselt punane, isegi liiga punane minu jaoks











nimetu lätlase punane on tunduvalt meeldivam
´Court Magician ` on üks neist,. mis mulle päris hästi meeldib











´Lavender Deal ` on ka tore sort, alati selline sirge ja naksis, mitte liialt kõrge ja muidugi hiiglasuurte õitega











kõik päevaliiliad ei ole mul siiski ühes peenras, siin-seal õide puhkenud ja rohelusest välja piiluv õite kogum on tegelikult palju meeldivam minu silmale kui lausistutus, pildil ´Summer Wine `









´Roses in the Snow ` on kuidagi teistmoodi punane, meeldivalt mahe











vana hea ´Catherine Woodberry `nägi sel aastal oivaline välja











´Big City Eye `












´Bomamza `












´Custard Candy `












´Pandoras Box `












´Strawberry Candy ` on sellest kirjude reas üks, mis on eriliselt armsa värviga ja mull üsna hästi meeldib. Üldiselt ma eelistan ühevärvilisi.










endiselt edetabelis kõrgel kohal olev :D ´Double River View `











´Mary Todd ` on ka üks kindel lemmik












´Joan Senior `












ja muidugi ´Orhidee ` (Elle Ahse), sel oli nii suur õis nagu alustass :D kui ma sel suvel seisin Muhedikemaal keset Elle sorte, sain aru, et suur hulk päevaliiliaid mida ma eluliselt vajan, kasvavad alles Muhedike aias. Millised ilusad puhtad värvid seal olid. Ohh !!!







täna 25.08. on ometigi kord üks tõeline vihmapüha päev, natuke nahistasin kasvuhoones, et ikka värske õhu vann saamata ei jääks ja võin rahulikult hakata järgmist augusti aruannet kirjutama :D

8 kommentaari:

  1. Punanupp on tõesti väga tore, nii, nagu nad kõik. Imelik, et minu `Vivid` juba lõpetab.
    Ka mina eelistan päevaliiliaist puhtaid toone. Kas alustass on suur? :D

    Tänane vihmapüha on väga vajalik. Suurel kiirusel polegi aega mõelda, nüüd saab seda teha.

    VastaKustuta
  2. Mis imeline punane floks kasvab Virgiinia Männasmailase ees?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. nagu ma kirjutasin, on floksinimedega hetkel natuke jama aga ma teen selle peagi selgeks

      Kustuta
  3. Ma eriline päevaliiliate fänn pole, kuid see "Suvelind, Kes Tantsu Lööb" on küll vahva!

    VastaKustuta
  4. Kuigi meie kliima on Tartumaast oluliselt erinev, on ka mul sel aastal käokingadega kehvasti, kahtlustan talvist liigniiskust. Päevaliiliateta aga ei saa. Mul on ümberistutuse käigus küll sildid kaotsi läinud ja õisi peaaegu pildistada ei jõudnudki, aga suve teise poole rõõmustajad on nad küll.

    VastaKustuta
  5. Minu tumesinine-lilla käoking, kes siin juba enne meie ajaarvamist oli, oli üsna ilus sel aastal. Päevaliiliaid vaadates on mul lausa kahju-piinlik, kuna endal ka mõned sordid mis on, on kollakas-oranzitoonilised, et kohe hetkel ei ole nende värvide fänn, aga heledate ja roosakate ja punaste peale läheb sees särama. Kohe inimelik on see inimene :) Sabadikud on mõnusad ikka!

    VastaKustuta
  6. Käokingadel oli mul sel aastal enneolematult palju kahjureid - mustad lehetäid ja siis mingid röövikud, kes kasvupungad kõik nahka pistsid. Sellest jäi kasv madalaks ja õitsemine nadiks. Ja ometi peaks taim olema tulimürgine- järelikult mitte kõigile.

    VastaKustuta