laupäev, 21. mai 2016

mairalli jätkub

Valisin välja täpselt 40 !!! pilti. Selline on hetkeseis. Peab ära märkima, et 19. mai alustas Syringa vulgaris. Kolm niitmist on tehtud, neljandaga saab võililleaeg läbi. Põud sunnib ogoroodinakülve ja taimetittesid kastma ega lase seda kõige toredamat mängu, istutamise ja ümberistutamise ja ümberümberistutamise mängu mängida. Selle asemel lõin kibuvitsaariumis täielikult korrra majja ja nii korralikult kõblatud peenraid pole mul ammu olmud. Söögitegemise kõrvale tegin esimesed uued metallsildid, Ikka sõnajalgadele. Järgmisena peale kogu seda mudru panen kirja sõnajalad vol 1 ja hostad vol1.  Ja kohutavalt palju on sääski. Kuu särab taevas ring ümber ja nägu peas :) Ja õunapuud õitsevad sel aastal sedamoodi nagu ma pole elus näinud :D
Toonekured on meil ikka ringi kooserdanud aga selleaastane on eriti julge sell. Ei tema karda kaedagi












Oma kuivmüüri olen lausa armunud. Kui tavaliselt pole aednik iialgi millegagi oma aias rahul, siis selle kohaga olen Ja pole ka imestada. See on pooleldi selline isetekkeline. Ma muidugi istutasin ikka taimed sinna ise aga nendega ei tegelda. Vahel tõmban mõne võilille või muu mittevajaliku välja. Sellest peaks nüüd tark inimene õppima, et ära sekelda liiga palju mööda aeda. Tekivad palju huvitavamad kohad. aga ei, ma olen ju aednik ja pean kogu aeg midagi torkima või sonkima :D




Zoomiga saab naljakaid vaateid. Kauge ülepõllu võsa oleks kui kivila taga, petupilt tegelikult :)













Aga Hiidnaine Kreontast on järel vaid natukene 














Mis kivias veel on:
nõeljalehised leeklilled Phlox subulata ´Candy Stripes `ja nimetu













Arendsi kivirik Saxifraga x aremdsii














´Calvades White `














kaks silma on mu ära teinud :)

üheksalehine jänesekapsas Oxalis enneaphylla ´Ute `












igihaljas ibeeris Iberis sempervirens














südajas keraslill Globularia cordifolia














minu seemnest kasvatet alpi näsiniin Daphne alpina avas esimest korda esimeded õied. See on ikka erakordselt lahe tunne kui puittaime oled algusest peale ise kasvatanud :)











Pisipöörised on kõik suurepäraselt talvitunud ja mulle nad sobivad. Sel aastal kuulutan vahelduseks lemmikuks hoopis selle sordi
´Dayglow Pink ` Heucherella











Ja muidugi tiarellid, neid pean paljundama hakkama, et ikka oleks kohe suured, suured laigud
selle nimi on nüüd küll keele peal aga ...ok, olgu lihtsalt ilus esialgu










´Spring Symphony´














esimene igihaljastest rododest on Smirnovi rodo Rh. smirnowii













kiso priimula Primula kisoana ´Valge Hiir ` minek ja ma roogin seda igal aastal aga eks see on ju iseenesest ilus lill, ma lepin esialgu sellega :)











indiaani kukerrohu Caulophyllum thalictroides õitsemine













mustikad on lausõites, nimetu hübriid Tii juurest
Vaccinium













salat on saadaval, parima maitsega hosta ´Invincible ` ja see on ka ainuke hosta mida mul on 3, et oleks ikka võtta. Pähklise maitsega.












Täiuslik ja natuke vähem täiuslik.
harilik kuusk P. abies ´Hiiumaa `














ja ´Little Gem `














selline tulemine amuuri tulivõhal ´Bockii ` Arisaema amurense













ja sama liik Tallinna Botaanikaaiast
Ilus ju !













piklik aarum Arum elongatum














kui kõik puud kasvaksid sellise kiirusega ! meie õpieesmärgiks lõigatud vitsakesest on juba puukene saamas, 5 aastat vanust

hõberemmelgas ´Sericea ` Salix alba










villane lodjapuu Viburnum lantana õitseb jälle














Aalujate seas kõneainet pakkunud liblikjas kannike ´Albiflora ` Viola sororia, küll süüdimatu külvaja aga imeilus. Minul on see rõõmsalt ka mõnede väikeste põõsaste alla asunud ja seal võib see olla ka.










ja koos suurelehise brunneraga ´Mõdriku 2 ` Brunnera macrophylla













aga võõrasisa (just leidsin nimeregistrist eestikeelse nime ) :D Viola x williamsii on üks neid kannikesi, mis kohe ikka üldse ei külva kuigi võiks











hernekauss alustas õitsemist














mesiputk Myrrhis odorata on hea ja ilus














kaks tulbivaadet, mis mulle meeldisid
´Paul Sherer `














Teresa nimetu valge :D














vahepeal puhkesid sellised iirised:
´Fairy Ring `














´Reine `














´Jazzamatazz `














´Ringer `














´Baria `














Iris ´Babadagica `














harilik drüüas Dryas octopetala õitseb sel aastal ometi ord uhkelt













See mai on kuidagi eriliselt ius nagu kõik eelmisedki on olnud eelmistest ilusamad :D :D :D
Ja nüüd väikesele kõplamisüritusele hääde sõprade juurde :D

9 kommentaari:

  1. Kaunis, väga kaunis! Valget Hiirt paluks mulle ka!

    VastaKustuta
  2. Nii kaunid!!! Jälle leidsin üsna mitu, keda soovida. Ja no Ute on imearmas!

    VastaKustuta
  3. Õunapuude suhtes on mul samasugused tundmused! :-)

    VastaKustuta
  4. Meil oli õunapuude rekordõitsemine üle-ülemöödund aastal, sel aastal võib öelda, et palju.
    Teiste liigirikkad aiad toovad mulle rahu, samuti nagu jalgrattaga pikema tiiru tegemine - pärast on mõnus rahu majas.

    VastaKustuta
  5. Need 2 silma on ägedad. :D Kuivmüür on tõesti täiuslik. Ja see võõrasisa on nii nunnu värviga, tahaks ka . . .

    VastaKustuta
  6. Ma hakkan samuti Su kuivmüüri armuma, aga Kreontast on mul lihtsalt kahju, taastugu ta endises paksuses kiiresti.
    Sul on õigus, see kevad on kohe eriliselt ilus, samamoodi kui eelmine kevad oli eriliselt ilusam eelmisest jne, jne. :D

    VastaKustuta
  7. Kuivmüür on imeilus. Aga minagi hakkan järjest rohkem selleni jõudma, et paljusid taimi on hoopis targem ja mõnusam sõprade aedades imetlemas käia, saab mitu asja korraga, silmailu ja sõbrakallid :)

    VastaKustuta
  8. Ohh kui ilus :) Kannike "Albiflora" loob nii ilusa puhta valge õielaigu :)

    VastaKustuta