neljapäev, 10. november 2016

enne sügise keskpaika...

...mil ilmselt jälle rohetavad aasad ja veel raagu minemata puud saavad asjaga maha, anti meile täisväärtuslik talv ja kena paks lumevaip. Et eelmised kakas aastat oli lumes suuri vajakajäämisi, siis mina lumelembina olen rahul ja muhelen vurrudesse :D Ja olen sedapalju egoist, et mind üldse ei häiri, et linnades on õudne must löga ja liiklemine on aeglane ning palju keerulisem, et paljud peavad ennast lumelükkamisega kulutama või mis iganes veel. Mina saan oma esteetilise naudingu, sest lumi on kõige esteetilisem ilmanähtus üldse. Ja toas on õdus.
traktori jälg õuel näitab, et Haaslava vallas on kohalike teede lahtihoidmisega kõik korras ja enamgi veel. Selleaastane lükkaja hoiab lahti kogu tee kuni õue välja ja mitte ainult parklani. Kaks aastat pole neil maameestel , kes teid lühhavad talvist lisateenistust olnud. Olgu siis sel aastal rohkem.








Lehisekuld lumevalgega on väga ilus kooslus. Ma ei mäleta enam aga kindlasti on seda varemgi olnud. Mina teadvustan alles sel aastal. Aga ka lehtpuudel on veel lehti küllalt küljes. Hõbepajul ja arukasel ´Youngii `, õunapuudest rääkimata.










Eile oli imeline, päikeseline, soe ja tuuletu. Ei saanud toas istuda. Käisin radu ja jälgi tegemas, et Meeril oleks talvistes olues peenarde vahel lihtsam orienteeruda. Täna võib neid vaid aimata. Varahommikust on lund sadanud ja eks veidi tuisutab tuulgi seda kerget lund enda valitud paikadesse. Enamasti valiksin mina teised paigad :)
Lumemütsid peas, seisavd kõik reas.











































































Oh, kuusepuu, oh, kuusepuu
nii haljad on su oksad
Sind jõuluks tuppa tuuakse
ja jaaniks välja viiakse...
Tõsi, meie pole nii ammu ühtgi vaest kuuselast tuppa toonud. Nii ammu, et tekib petlik tunne nagu poleks me seda kunagi teinud. Aga asi saab ka teistmoodi aetud.






























Talvine kuppelmaastik














Üle vee...














...viib Meeri tee














Üksinda tiigijääs kinni





























Kui päikest ei olnuks, olnuks kinnisd tutid














Antagu mulle andeks aga ilus on :D Ja ma kujutan ette kui õnnelikud on kõik Suusatajad. Oleks nüüd sedasi, et ilmataat maratoonareid jälle iiri rohelise talvega ei karistaks. Nad on ometi ühe ilusa talve ära teeninud.














Talveklassika














Selline sügis siis sel aastal. Vaatame ja ootame, mis edasi :)

6 kommentaari:

  1. Esteetilisest küljest on lumised maastikud muidugi imeilusad. Aga meil juba sulab.

    VastaKustuta
  2. Ilus on,mullegi meeldiks kui selline talveilm püsima jääks.Naudin seda lumist maastikku

    VastaKustuta
  3. Armas Rahmeldaja, no kuidas saab sellise ilu eest, mis vahel lausa hinge kinni võtab, andeks paluda. Lumi, valgus, puhtus, kargus ja sära on imelised ja ma arvan, et inimene, kes sest aru ei saa, on täiesti tundetu olevus. Ja kuigi vahel on see lumelükkamine raske, siis selline tasu on veel odavgi, et me saame nautida lisaks muudele aastaaegadele ka talve kõige selle võludega.
    Ja kui kellelgi meeldib lopp ja soolasodi, pole miskit parata, eks see ole ju nende endi valik, kus ja kui kaua sellises keskkonnas elada. Palju meie hulgast on ju juba selle eest põgenenud:)

    VastaKustuta
  4. Kaunid talvepildid, eriti keelikurohi. Ja milline taevas...:)

    VastaKustuta
  5. Ma avastasin viimaselt pildilt, et meil on täpselt ühesugune ja ühesuurune kuldne elupuukera! Küllap oled märganud ka minu piltidel. Lumi niiviisi ilusaste on täitsa vahva!

    VastaKustuta