esmaspäev, 16. märts 2015

vahepeal aias...

...pole tegelikult suurt midagi juhtunud. Külmad ööd hoiavad tormakaid tagasi. Selles on Futul küll tuline õigus, et peale määmbruari tuleb mäprill. 
kui muidu võiks arvata, et sügislilled kasvavad, mis mühin, siis selle armeenia sügislille ´Tivi ` Colchicum szovitsii puhul pean rõõmustama, et teine õis on ka tulnud :)











krookustest asutab ennast ainukesena õitsema Crocus aga kas Fuscotinctus või Saturnus, kes seda enam teab. Üldiselt tundub, et need on üks ja sama.











ma ei tea kuidas teistel aga mina peaks musta lumeroosi Helleborus niger normaalseks pildistamiseks kõhuli viskuma












see nimetu laseb ennast küll imetleda ja pildistada













aga siit tuleb minu aia esimese märtsikellukese õis. Täna oligi juba lahti.













see talv jättis ka kännule roninud hariliku luuderohu Hedera helix kahjustamata













Täna tegin põhjaliku ringkäigu. Puittaimed on ilma igasuguste kahjustusteta, senini. Eelmisel aastal Muhedikult saadud miljon iirist tunduvad ka kõik olemas olevat. Ka kõik uued ja pisikesed kaktusetibud on naksid. Kui mitmed on kurtnud leviisiate talvitumise üle, siis mina ei saa kurta. Ka kolm Delospermat viiest on kindlasti elus. No aga ega seda talve ju senini eriti ei olnud ka. Pean tunnistama, et täis ringkäik minu territooriumil võtab ikka päris kaua aega ja peale seda peab lausa puhkama, et natuke tööd ka teha. Palju ju teha veel ei saa. Suurt riisumist ma ei toimeta, küll esimene niitmine riisub. Peenrad kõik veel täielikult ei kanna, jälg sääb pisut sügav . Aga väikeste sibulike kasvukohti sai puhastada küll.
Vanasti ei osanud ma Arendsi kivirikust suurt midagi pidada aga nüüd, kui see mul teist hooaega selline välja näeb... ooh, peab erivärvi õitega sorte vist mõned soetama :)















ka harkjas kivirik Saxifraga trifurgata näeb suurepärane välja.













kaderohi Scleranthus elas selle talve üle














eks kivilas oli numpse veel aga päikest oli liiga palju, et norm pilti saada :D
Eks ma homme uurin edasi. Need paar sooja päeva mida lubatakse tuleb ära kasutada. Ja homme külvan ma kasvukasse redised ja kausiherned. Sain seemned kätte :D

7 kommentaari:

  1. Oi jaa, nii põnev on kevadel avastada ja vaadata. Rõõm seda suurem, kui taimed kenasti talvitunud :) Kivirikud on küll väga kenad ja see kaderohi, millest ma midagi ei tea, on kohe väga kena mätas. Armeenia sügislill on muidugi sellel varasel ajal tipptegija :) Minu oma ka ikka ilmus kenasti välja oma esimese õiega.

    VastaKustuta
  2. Käin ka ringi, aga avastada võrreldes paari nädala tagusega pole midagi. Taimed on ilmselt targemad kui inimesed, kes arvavad, et nüüd ongi suur suvi käes. Päike kõrvetas kui saunalaval, tuul on jäine ja õhus on lumelõhn.
    Meie külvasime täna erinevat sorte rediseid, salateid ja spinatit. Hernega ootan veel 10 päeva.
    Aga hommikul äratas meid sookure hüüe :)

    VastaKustuta
  3. Viska kaderohule märtsipäikse eest kuuseoks peale, minu oma kiilanes eelmisel kevadel täispäikses üsna ära. Kasvas küll sügiseks täis, aga vahepeal arvasin teise ära läinud olevat. Nii kole oli.

    VastaKustuta
  4. Minu lumeroos on veel nuppus ja krookuseid pole isegi aimata, kus nad on.

    VastaKustuta
  5. Väga vahvad mütsakad need kivirikud! Ja teised tegelased muidugi kõik ka. Mul endal jäi see nädalavahetus maal käimata ja põlen ise uudishimust, mis toimumas. Tulevaks nädalavahetuseks lubatakse aga mingeid roppusi....

    VastaKustuta
  6. lubatakse jah midagi aga kas kui palju ja kus, eks see ole näha, loodame, et väga ropuks ikka kätte ei lähe :)

    VastaKustuta
  7. Kivirikud on ägedad ja mul on päris kahju, et ma vallutushimulise naaditihniku tõttu kiviktaimlat teha ei saa

    VastaKustuta