kolmapäev, 17. juuni 2015

vahepeal aias

Tarvitses vaid kaks ja pool päeva kodust ja aiast eemal olla kui juhtuma hakkas. Kõigepealt halvad uudised.
1. Arbusovkas on toimunud rööv oli Ülo esimene uudis kui ringkäigult tuli. Eksole. Keegi oli ära nokkinud, söönud või muul moel eemaldanud need arbuusitaimede alged, milledelt me koduhoidjal lasime purgid eemaldada. Õnneks mitte kõikidelt külvidelt. Ehk siiski tuleb veel midagi
2. Valge mänd, mis oli väga kahtlases seisus andis lõpilult alla :(
3. Tomatid otsustasid hulluks minna ja taevasse kasvada, kusjuures sajaharulistena.
4. Hein oli nii kõrge, et ma sellesse takerdusin
5. Kogu vahepeal eemaldatud umbrohi oli tagasi hiilinud
6. Kindlasti oli midagi veel aga mul ei tule praegu enam meelde :P

Head uudised.
1-10. Kõik, mis vähegi võimalik oli õitsema hakanud. Ausalt, selline tunne tuli nagu oleks kaks ja pool nädalat ära olnud. 
11. Ogoroodinapeenar võtab ilmet
edenevad me oakesed, edenevad, kaalid ja naerid ka













ja hiliseim hernekülv on üleval. See oli ikka üks väga hea idee sellest lillekaks mõeldud alast ogoroodina teha. Ja need kapsoidide tibud, mis ma aeda ära peitsin on ka kõik elus.











12.Tomatid (saavad metsistumise andeks ja on juba taltsutatud) on pisitomateid täis ja paprikal on ka juba arvestatavaid vilju. See kasvuhoone multš ja roheline kokteil on mõjunud minu kasvuhoones just viljumisele. Kõigepealt tuli õitsemine ja siis alles kasvu tugevnemine. või mulle ainult tundub ?

Esmaspäeval päästsin paljasjuurset varandust elik andsin vältimatut esmaabi kus vaja. Pildistasin ja loomulikult niitsin.
selle aasta kurg on noor, pole nii kolesuur nagu see, kes eelmine aasta traktori kõrval nokka plagistas. Tänavune tunneb siiski ka mõningast respekti minu suhtes ja loivab eest kui ma lähenen :D










Sel ajal kui ma oma kaasa toodud tibukesi kirja panin, potistasin, imetlesin jne. möödus meist (mina, Ülo, Meeri ja Mustikas) üks täiesti hajameelne pohhuistkonn. Tema ka loivas. Kui Mustikas juba liiga elevile läks siis Ülo suunas konna kiiremale käigule tiigi poole. 















Selle peale arvas Mustikas, et ah, tühja kah, ma lähen pikutan veidi, ilma ka jahedavõitu














Siinkohal mõned helgemad aiahetked ja kohtumised peale pikka (ikkagi 2,5 päeva) lahusolekut :D
esimene, mida kohe koju jõudes nägin oli õitsema läinud ebajasmiiner :D













mõni hetk kohe on ilusam kui teine :) 
jaapani astelsõnajalg Polystichum polyblrpharum













kui ma Futu juures vaatasin kerge kadedusega õitsemist kavatsevat itaalia aarumit Arum italicum, siis kodus leidsin, et minu oma ka ja just see, mis ärakolimisest hoolimata vanas kohas kasvama hakkas :D










kuutõverohi Polygonatum ´Striatum ` on vallatu olemisega aga teise varre sõkkus keegi elevant ära enne kui ma jõudsin aiakese kaitseks ümber panna











Okasroosikeste pidu :D
punalehine kibuvits Rosa glauca, minu suur lemmik













näärelehine kibuvits Rosa spinosissima liik, minu teine suur lemmik













´Robusta ` veel üks suur lemmik














kurdlehine kibuvits Rosa rugosa ´Hansa `, teadagi veel üks lemmik :D













Hilisema õitsemisega sirelite kõrgaeg. 
Wolfi sirel Syringa wolfii














kaunis veigela Weigela florida ´Alexandra ` ja selle ees õõtsuv aediiris ´Wabash ` 













see jaapani nulg Abies veitchii oleks nagu kusagilt teisest dimensioonist tulnud













balti sõrmkäppa Dactylorhiza baltica olen siiani väga soosivalt suhtunud aga vaadates kuidas üksikutest taimedest teiste taimede sees hakkavad kasvama arvestatavad puhmikud, tekib natuke küsimusi ?










Suur hulk nelke Dianthus on õitsema läinud
kahjuks ei oska ega julge nende kõikide nimesid nimetada :( aga ka ilma nimeta nelgid on sama ilusad kui nimega, just need väikesed












´La Bourbole Alba `





























nõmmnelk Dianthus arenarius














jaapani priimula Primula japonica seemik














harilik tõrvalill Lychnis viscaria on imeilus














pojeng Paeonia ´Carina ` on ikka väga suure õiega ja väga punane













roosa neitsikummel Tanasetum coccineum ja helmikpööris Heuchera













lumi-piiphein Luzula nivea














selle hooaja uustulnuk hiina ülane Anemone leveillei













võsund-tulivõha pikatipmeline teisend Arisaema  ciliatum var liubaense













murulauk Allium schoenoprasum ´Wellington White ` 













siberi iirise valgeõieline vorm Iris sibirica on üle mitme aja väga heas vormis













Selline kiire rännak siis seekord. Muidugi on alustanud ka kõrged iirised aga iiristest on hea kirjutada talvel kui on hädvajalik vaimu kosutada oma lemmikuid vaadates ja jagades. Sama ka kurekellade kohta. Ja teadmiseks Tsiilile, mägisibulaid tõin koju umbes 31 või nii :D


10 kommentaari:

  1. Jah, vaata, keda tahad või kuhu tahad, lemmikud on nad ju kõik :)
    Aga see jaapani nulg on küll üks imetegu, oleks endalgi keegi selliseid trikke teeks :D

    VastaKustuta
  2. Meil ebajasmiin veel ei õitse aga Sinu käest antud balti sõrmkäpp laieneb küll rõõmsalt :)

    VastaKustuta
  3. Tõrvalill on minu suur lemmik. Ebajasmiin ja punaseleheline kibuvits mul ka veel ei õitse.
    Ja oh kui toredad on need loomakesed kõik!

    VastaKustuta
  4. Nelgid on väga vahvad. See nõmmnelk on eriti tore habemik! Ja kibuvitsanduses on sinu aed minu omast ka natuke ees.

    VastaKustuta
  5. Jaapani nulu ebakorrapärane võra ja kaks värvi teevad ta eriliseks.
    On ühed KERGED lilled, mida vaatan alati nagu nad oleksid minu peenras - nelgid.

    VastaKustuta
  6. Imeilus! See nulg näeb välja kui naesterahvas :) Aga need nelgis ja muud valged ... olen kadedusest roheline. imeilusad

    VastaKustuta
  7. Nulg on tõesti imelilus. Balti sõrmkäppa võib minu juurde asumisele saata, eelmisel aastal saadu on küll elus ja õitseb, aga laieneda küll ei kavatse ja meite moreenis, mida me mullaks nimetame, idaneb ainult võilill :)

    VastaKustuta
  8. Ilus ja hariv.
    Mis teha, meie kliimas on arbuusi ja kõige muu söödava huvilisi palju rohkem kui aednikke ja põldnikke. Aga minu vabariigis on praegu vähemalt nii kylm, et soovitan Sullegi oma kõrvitsalistele kile v katteloori peale tagasi panna.
    Veelkord, ilus oled, Tagatalu.

    VastaKustuta
  9. Kohal olles ei ole sündmused aias nii järsud, aga paar-kolm päeva eemal olles, siis näeb erinevusi päris palju. Meil oli päev pärast vihma täielik ohhoovaade, sest hostad ja palju teisigi taimi olid 5-10 cm öö jooksul juurde kasvanud. Väga lahe pilt Mustika pilgu läbi.:)

    VastaKustuta
  10. Kujutad Sa siis ette, mis elu mina elan, kes ma saan aeda kord nädalas või vahel üle kahe?! Iga kord eksiks kui võõrasse paika nii mõneski mõttes. :P
    Ilusad uudised jällegi!

    VastaKustuta