neljapäev, 27. august 2015

sügis hakkab aeda hiilima

Üks armsatest aalujatest käis koos tütretütrega külas. Minu suureks rõõmuks jäid nad ka öömajale ja nii saime lobiseda mailma asjust ka taimejuttude vahele ning põhjalikumalt tutvuda. See oli tõeliselt tore kohtumine ja tüdrukutirts Eliise (tegelikult Mägisibulake :D) kinkis mulle hommikul enne lahkumist imearmsa pildi. Laste joonistused on suurepärased. Nad oskavad oma piltides läbi fantaasia ja lusti jutustada palju pikemaid lugusid kui täiskasvanud. Sellised kingid teevad millegipärast silmanurga natuke märjaks ja väärivad raami-klaasi ja kohe kindlasti seinale riputamist.
pilt on täiesti aiateemaline - alujate aiahaldjas, kelle kodu on õunapuus ja kes on pealegi väga isamaaline :D












Aga üldiselt läheb mu suhe aiaga aina keerulisemaks. Aed hakkab väsimiuse märke ilmutama ja mind kisub hullusti aiast ära pintslite juurde. Ma mitte lihtsalt ei hakka kahestuma vaid varsti lausa pooldun :D
Päevaliiliate pillerkaar hakkab vaibuma, aed-leeklilled servapidi kuluma. Mõned hilisemad siiski veel on ilusad või alles alustamas
nagu näiteks ´Orange Perfection `














Siilkübarad veel üldiselt kestavad
´Doubledecker ` 














´Quills and Thrills `














´Fatal Attraction ` üks minu lemmikutest














Liiliad lõpetavad :( Praeguseks hetkeks on neistki, millest pilte panen pooled juba viimaseid õielehti poetamas.
´Conca d`Or ` (OT)














´Hypnose ` (OT)














´Miss Feya ` (OT)














´Miss Lily ` (OT)














´Robert Swansson ` (OT)














täidisõieline tiigerliilia Lilium lancifolium














mõhnliilia Lilium callosum














´ Triumphator ` (LO)














kaunis liilia Lilium speciosum var rubrum













Muidugi on heleeniumid ja hortensiad aga neid on mul kuritegelikult vähe, hilised astrid hakkavad. On kanarbikuaeg. Calluna vulgaris
´Haze `














´Beoley Gold ` 














´Jan Dekker ` (eesmine) ja ´Sprig Cream `on pisut hilisemad













Paar sorti pole veel niigi kaugel ja kaks, mis kiratsesid kolisin ümber. ehk võtavad jalad lõpuks alla.

varretu keelikurohi Carlina acaulis on võrratu igal ajal













virgiinia tonditupik Physostegia virginiana ´Vivid ` on tunduvalt hilisem kui valgeõieline













kare päikesesilm Heliopsis helianthoides var scabra väärib preemiapilti Väsimatu Õitseja :)













vanaema, ups hõlmine ogakurk Echinocystis lobata üheaastane aga järjekindlalt iseendaga hakkama saav naljanumber












ida-elulõng Clematis orientalis alustab














kukehari Sedum ´Bertram Anderson `













jukalehine ogaputk Eryngium yuccifolium





























On krüsanteemide aeg. Chrysanthemum. Minu omad kannavad nimetusi Futu 1...või Tii 1... jne. Kohe, kohe on avanemas ka üks väga kollane ja Clara sätib ka esimesi õisi.











































































eelmisel aastal Tiilt hamsterdatud taivani murakas Rubus pentalobus ( võib olla ´Betty Ashburner ` kasvab jõudsalt. Mingu sel hästi, sest ma tahan seda veel mõnda kohta panna. Üks väga ilus pinnakatja.










´Lakeside Cha-Cha `hosta millesse ma sel aastal armusin. Üksinda...













ja koos sõbraga ´Night Before Christmas `














liiv-vareskaer Leymus arenarius õitseb :D














suvaline umbrohukõrrline võib jäädagi kui pilti sobib :)













me kumbki ei raatsinud neid niita














Paks Margareeta on jälle vormis :)














ja saagu neid kerasid palju :D














korjasin kokku kõik habe-stepirohu Stipa barbata seemned













18 kommentaari:

  1. Kle, see tundmatu näeb välja üsna samasugune nagu minu Futult saadud värd-kukehari 'Purple Emperior', mis mul just ennist Lillekasvatajaga uudistades näppude vahelt läbi libises, sest vajab kiiret päästmist sest täiskasvanud kivilast.
    Mismoodi Sa nende stepirohu seemnetega edasi käitud?
    Kas jukalehine ogaputk ka seemneid teeb?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. seemned jagan nõudlejate vahel ja natuke panen endale ka potti, sest minu õuduseks on sipelgad mu taime alla pesa teinud :(

      Kustuta
  2. Aed veel väsimuse märke ei näita, õisi on üksjagu. Aga endal hakkab väsimus peale tulema, hooaeg on olnud pikk ja heitlik.
    Kukehari on tõesti `Purple Emperor`. kas ta on Sul liiga rammusas mullas, et sedasi pikali on?
    See taivani murakas on pärl omaette

    VastaKustuta
  3. kukehari ei ole kohe kindlasti ´Purple Emperior `, see on mul ka ja seisab rahulikult püsti. See, mida küsin on rohkem sinna kribalate kanti, kasvab sisuliselt kruusas

    VastaKustuta
  4. Sügis tasapisi liigub jah meite suunas, kuid üks tõeline aed on ilus igal ajal, nagu ma seda oma värskelt seljataha jäänud ringsõidult kogesin. Nüüd on hea Su lillepilte vaadata, nad on nagu vanad head tuttavad. Aitähh! Oli mõnus ja äärmiselt huvitav olemine!

    VastaKustuta
  5. Ma olen ka aedlemisest üsnagi tülpinud, kuigi teha oleks seal nii mõndagi. Mille poole mind aga kisub, ei oska öeldagi. Laisklemise ja loometöö poole vist, aga veel pole päris kindel.
    Jukkalehine ogaputk oli üle tüki aja üks taim, mis mus mingi emotsiooni tekitas, meie kõrbesse ilmselt sobiks.

    VastaKustuta
  6. Kuivaperiood on sügisele teed teinud, meitel toomingad puha punased või paljad, fui. Hiiglama mõnus ju kui pintseldamine ootab, see annab talvele uue sisu.

    Jukkalehine ogaputk, mulle ka palun seemneke või kaks :)

    VastaKustuta
  7. Mul pole tuhin veel raugema hakanud - eile õhtul käisin Kristiine Aiandis jalutamas ja ideid/taimi kogumas. Nüüd tuleb ükspäev järgi minna! Laugukerade vaimustust jagan Sinuga 100%!

    VastaKustuta
  8. Mina ka võtaks järjekorda selle jukkalehise ogaputkele, habe-stepirohule.Mul seemnest aretamine ei õnnestu, kuidas oleks titadega ?

    VastaKustuta
  9. Hosta Cha Cha on ilus küll, kuid loen, et ta teokindlus pole kiita, seega võin ma temast mitte unistada. Aga sellest ogaputkest unistaks küll - läks mul kohe soovinimekirja koos kareda päikesesilma ning siilkübaraga Fatal Attraction!

    VastaKustuta
  10. Minul õnnestus eelmise aasta septembris töökaaslase aiast kaasa haarata vahva karvatuustakas. Peremehel polnud taime nimest udust aimugi ning nüüd selgub, et habe-stepirohi. Tänud info eest! Veebruaris torkasin koos teiste seemnetega mulda ehk karbikesega aknalauale. Karvase saba lõikasin ära, üks isegi idanes. Juunis õnnestus ta peenrasse istutada, augusti alguses oli temaga kõik veel ok. Kare päikesesilm on tõesti üks tänuväärt õitseja.

    VastaKustuta
  11. Ogaputk oleks ka minu soovide nimekirjas. Kas ta muidu annab elus ka tugevalt isekülvi või pirtsutab?

    VastaKustuta
  12. Ah teie olete tüdinud!? Ma pole veel alustadagi saanud!

    VastaKustuta
  13. paistab, et ogaputk on staar :) see õitseb mul esimest aastat ja on kivilas kaks sooja talve üle elanud, ma ei tea ütelda, kas ta ka seemneteni jõuab. Kui, siis korjan kindlasti

    VastaKustuta
  14. Pakuks sedum Bertram Anderson- selle ostsin Tsiili juures kokukal käies Tartu Jardinist ja tundub identne ostetuga

    VastaKustuta
  15. Liilia Black Beauty on Lilium Speciosum. See ogaputk on sul väga elegantne taim. Ei mingit juhuslikkust, puhas ilu. Panen ennast ka seemnejärjekorda. :)
    Krüsanteemidega oli eile tore juhtum. Lapsed olid külas ja mul kasvavad helelilla ja tumelilla krüsanteem kõrvuti. Tüdruk küsis huviga, et mismoodi sul see lillepõõsas üheltpoolt tumedam on, valasid värvi juure peale või?
    Ei valanud, vahel sattuvad sordid olema sellised õnnestunult toon-toonis.
    Tegelikult mulle meeldis, et märgati. Kellele see aiapisik siis ikka edasi peaks minema kui mitte lastele.:)

    VastaKustuta